Lamb-Of-God-Frontmann Randy Blythe verfasst eine Lobeshymne auf Code Orange

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Code Orange haben einen weiteren Fan: Randy Blythe. In einem sehr persönlichen Instagram-Post (s.u.) teilte der Frontmann von Lamb Of God seine Gedanken zur Musik von heute, in der vieles ein Einheitsbrei sei – und Code Orange deutlich herausstechen. 

"In dieser unglaublich übersättigten Internet-Ära gibt es ehrlicherweise nicht viel neuen Heavy-Stuff da draußen, der ANDERS als die zig anderen Bands ist, um mein Interesse zu wecken, und das seit einer ganzen Weile", so Blythe. "Es ist also eine Weile her, dass ich ein Album von einer jüngeren Heavy-Band aufgedreht habe und es sofort noch einmal und noch einmal gespielt habe."

Dann jedoch kam "Forever" daher, das aktuelle Album von Code Orange: "'Forever' ist genau dieses Album. Kann jemand mal bitte die Brutalitäts-Polizei rufen, denn dieses Album ZERSTÖRT ALLES. Es ist VERDAMMT BÖSE und sie verarbeiten eine Menge unterschiedlicher Einflüsse – Hardcore, Metal, Industrial, Noise & machen dabei ihren eigenen Sound. Die Produktion ist groß, ohne überproduziert zu klingen, die Drums klingen wie ECHTE DRUMS, die ein echter MENSCH SPIELT, GOTT SEI DANK", so Blythe, der seinen Ruhmgesang schließt mit: "Salute to the young bloods doing it RIGHT." 

Ab heute könnt ihr euch davon auch live überzeugen, denn Code Orange sind als Support von Gojira auf Deutschlandtour:

21.03.17 Hamburg, Markthalle
23.03.17 Berlin, Kesselhaus
24.03.17 Stuttgart, Longhorn
30.03.17 München, Theaterfabrik

 

As most of you know, I don't listen to much heavy music- I hear it on tour all the time, & I'm a grumpy old man who likes peace & quiet. More importantly, in this incredibly oversaturated internet era, honestly there's just not much new heavy stuff out there that is DIFFERENT enough from the bazillion other new bands to interest me- there hasn't been for quite some time now. LOTS of "monkey-see, monkey-do"- I mean, sure- the technical abilities of young musicians is astounding these day, like BEYOND astounding. And you see these 12 year-old INSANE shredders, because they learned to play listening to all these technical bands & YouTubing their songs & all that, but (no offense to these kids, & I know this is gonna piss some people off but I don't care because it's the truth & needs to be said) um... SO WHAT? So they can play someone else's song. Big fucking deal. Who cares? Can they WRITE a song? & if they DO write a song, does it sound like everyone else? Is that what technical proficiency breeds these days? If I can say "This sounds like a combination of (insert whatever bands are currently popular)" then I already don't care. BORING. I'd rather listen to Chet Baker or SWANS or Scratch Acid or Bad Brains or Prince Far I or Black Sabbath or Otis Redding. So it's been a while since I've cranked a record by younger heavy band, then immediately played it again, & then again. Pittsburgh's @codeorangetoth latest album, "Forever", is that record though- someone call the brutality police, because this album CRUSHES. It's FUCKING UGLY, & they mined a lot of different influences- hardcore, metal, industrial, noise- & made their own sound. The production is big without sounding over-polished- the drums sound like REAL DRUMS that an actual HUMAN is HITTING, THANK GOD. They also came up the right way, paying their dues just like my band & most of my friends bands did- playing the DIY spaces. Kids don't seem to want to do that these days- I blame American Idol. These young cats paid dues- I respect that. They'll be out on tour soon opening for my friends @anthrax, @killswitchengage, & @jameyjasta's solo project, so get there early. Salute to the young bloods doing it RIGHT.

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